Jak ułatwić sobie pracę w Excelu - cz.2 ?
Czasem potrzebujemy powtórzyć pewną operację wykonaną w jednej komórce arkusza także w innych komórkach arkusza. Co należy zrobić, ażeby operację tą przeprowadzić szybko bez żmudnego, ręcznego kopiowania danej operacji lub pisania jej od początku. Za przykład posłuży mi mnożenie liczb, ale funkcja ta może być przydatna również w wielu innych sytuacjach.

Masz w dwóch kolumnach wpisane liczby i chcesz wykonać mnożenie (liczba z komórki B3 razy liczba z komórki C3, liczba z komórki B4 razy liczba z komórki C4 itd.)

Ustawiasz się w komórce D4 (w moim przykładzie) i konstruujesz działanie mnożenia. Należy wpisać: =B3*C3. Po wciśnięciu klawisza Enter otrzymasz wynik mnożenia (w moim przypadku liczbę 27)

Następnie ustawiasz kursor myszki dokładnie na prawym dolnym rogu komórki z wynikiem (patrz czerwona strzałka na zdjęciu) i dwukrotnie klikasz lewym przyciskiem myszki.

Excel skopiuje wpisane działanie do wszystkich komórek poniżej aż do końca wpisanych wcześniej przez ciebie danych. Jeżeli będą jakieś luki w danych (puste komórki) Excel zatrzyma się w tym miejscu i nie wykona operacji dla wszystkich danych. Należy wtedy ręcznie skopiować działanie do komórki poniżej i dalej tak jak mówi Krok 3.
Uwagi i spostrzeżenia
- •Należy pamiętać, aby nie było pustych komórek w kolumnie bezpośrednio obok tej, w której chcesz otrzymać wynik operacji
Dodaj komentarz