Jak tworzyć linki, aby zyskiwać na Page Rank (PR)?
Page Rank jest obliczany na podstawie popularności naszej strony. Jednak nie bez znaczenia są też wychodzące linki z naszej strony. Przy małej ich ilości nie ma to większego znaczenia, ale co w sytuacji, gdy zamierzamy je sprzedawać, albo pod każdym artykułem zamieszczać odniesienie do programu partnerskiego?

Nasza strona działa jak jezioro. Im więcej rzek (linków) wpada do niego - tym więcej wody jest w jeziorze. Jednak im więcej rzek wypływa,(linków wychodzi) tym niższy jest poziom wody.
Im więcej wody w jeziorze tym lepiej. I tym większą moc w Google'u ma nasza strona.
Na rzeki wpadające (linki prowadzące do naszej strony) mamy niewielki wpływ. Za to 100% kontroli mamy nad rzekami wypływającymi (linkami wychodzącymi).

Możemy usunąć wszystkie linki - ale to chory pomysł.
Jest pewna komenda, która powoduje, że Google nie będzie szedł dalej za pomocą tego linku.
Ta komenda to: "NOFOLLOW"

Do linku wystarczy dopisać REL="NOFOLLOW" i po sprawie!
wstawiamy go pomiędzy A i HREF
czyli zamiast:
[a href ... ]
będziemy mieli:
[a rel="nofollow" href ... ]
Komentarze
Od Początku czerwca linki NoFollow zmieniły na znaczeniu!
Niestety - jak do tej pory zatrzymywały tzw. "moc" strony tak teraz mimo tego atrybutu ta "moc" ucieka.
Jest to odpowiedź Googla w nowym algorytmie na naużywanie tego atrybutu przez administratorów - zalecam przeczytać blog Matt'a i zlaneźć artykuł na ten temat
Ostatnio zmieniony: 2010-10-05 13:50:18
Dodaj komentarz