Jak zachować się na rozmowie z potencjalnym pracodawcą cz.3?
Podczas rozmowy staraj się w sposób naturalny uśmiechać się do swojego rozmówcy. On na pewno to odwzajemni, ponieważ uśmiech jest zaraźliwy i przenosi się na innych. W ten sposób atmosfera - początkowo sztywna - może się poluźnić i to pozwoli Ci na odpowiednie działanie, które oczywiście przewidziałeś w swoim planie. Przeczytaj dalsze wskazówki, co może czekać Cię na takiej rozmowie.
Pierwszy nie zabieraj głosu w rozmowie do momentu, gdy nie zostaniesz poproszony o wypowiedź. Nigdy nie przerywaj rozmowy swojemu rozmówcy, nawet jeżeli z tym nie się zgadzasz. Przerywanie, wtrącanie w czasie rozmowy uważne jest za niekulturalne. Poza tym wprowadza nerwową atmosferę i lekką irytację.
Miej umiar w żartowaniu, ponieważ nie znasz osoby i nie wiesz, w jaki sposób może zareagować na Twój dowcip albo dygresję. Raczej bądź powściągliwy. Obserwuj zachowanie Twojego rozmówcy. Sam wywnioskujesz, na ile możesz sobie pozwolić, by wprowadzić swobodniejszą atmosferę. Tu trzeba być bardzo dyplomatycznym. Toczy się gra o dużą stawkę, którą jest Twój angaż w tej firmie. Miej to na uwadze.
Przygotuj się na niewygodne tematy, bo niestety takie zawsze się pojawiają. Dobrze mieć coś w zanadrzu dla rozmówcy i nie dać się zaskoczyć. Wręcz przeciwnie - to Ty zaintryguj swojego rozmówcę.
Zawsze standardowe pytania są o wady i zalety. Wiadomo, że nie ma ludzi idealnych i każdy ma swoje słabe i mocne strony. Nie można tylko się chwalić, bo od razu widać, że to nieprawda. Na pytanie o wady należy powiedzieć o nich, ale od razu w ślad za tym argument, który obroni tę słabość. W taki sposób pokazujesz, że masz wady, ale starasz się nad nimi pracować.
Pamiętaj o tym, by utrzymywać kontakt wzrokowy ze swoim rozmówcą. Nie chodzi o to, by wpatrywać się w drugą osobę, ale w sposób naturalny sprawić, że nasz rozmówca odczuje, że interesujesz się tematem.
Naturalny kontakt świadczy również o szacunku dla drugiej osoby i eliminuje podejrzenie o próbę ukrycia czegoś przed pracodawcą w rozmowie. Osoba, która błądzi wzrokiem po ścianie, ma coś na sumieniu i nie potrafi się do tego przyznać.
Ubiór jest bardzo ważny, gdyż to Twoja wizytówka i pokazuje, na ile jesteś przygotowany do podjęcia proponowanego stanowiska. Wiadomo, że nie mogą być to dżinsy, tylko wizytowy strój. Powszechnie dla kobiet proponowana jest garsonka w ciemnych kolorach z dodatkami akcentów białych, a panowie - garnitury, też w stonowanych kolorach. Ubiór ma sam już na wstępie „przemawiać” na Twoją korzyść. Wzbudzać zaufanie i chęć kontynuowania rozpoczętej rozmowy.

Na koniec - pamiętaj, że dużo zależy od samego Ciebie. Tak jak przygotujesz się do rozmowy, tak też będą odbierać Cię potencjalni pracodawcy. Daj z siebie wszystko, co możesz, a prawdopodobieństwo, że właśnie Ty dostaniesz ten wakat, jest bardzo duże. Powodzenia.
Komentarze
Ostatnio zmieniony: 2013-02-24 20:47:50
Ostatnio zmieniony: 2013-02-24 19:33:10
Ostatnio zmieniony: 2011-01-30 16:03:59
Ostatnio zmieniony: 2011-01-30 15:36:27
Ostatnio zmieniony: 2011-01-30 14:10:31
Dodaj komentarz