Jak poprawić swoją efektywność pracy?

Poniższa porada adresowana jest do osób, które cierpią na chroniczny brak czasu, dużo pracują, nie wysypiają się a mimo tego zawsze pozostaje im długa lista niewykonanych zadań.

1

Jeśli ciągle brakuje ci czasu i nie wyrabiasz się z wykonaniem swoich zadań to znak, że trzeba popracować nad lepszą organizacją. Bardzo istotny jest dobry plan. Wyrób sobie nawyk, że na koniec każdego tygodnia przygotowujesz listę zadań na najbliższy tydzień. Forma tej listy jest dowolna. Może to być notatka w kalendarzu, zwykła kartka na lodówce czy elektroniczny organizer. Ważne jest by umieć wybrać zadania naprawdę istotne. Nie pisz zbyt długiej listy, bądź realistą, bo w przeciwnym wypadku albo nie wykonasz wszystkiego albo w ogóle nic nie zrobisz, bo mnogość zadań będzie cię przytłaczać. Na nową listę dodajemy oczywiście niewykonane zadania z mijającego tygodnia. Do swojej listy zerkaj codziennie i wykreślaj wykonane zadania-zadziała to motywująco.


2

Znajdź swój najlepszy czas na pracę. O naszych wynikach nie decyduje przede wszystkim ilość poświęconego czasu, ale jego jakość. Zdecydowana większość osób najlepiej pracuje w godzinach porannych, gdy jest wyspana i wypoczęta. Generalnie najlepiej pracuje nam się wtedy, gdy mamy najwięcej energii. Warto, więc czasem poświecić dwa kwadranse na sport, by później mieć lepsze samopoczucie i chęci do pracy. Pamiętajmy także o tym by zaczynać od zadań najtrudniejszych a nie odkładać je na koniec.


3

Gdy pracujesz staraj się wyeliminować wszystko, co cię rozprasza. Wycisz telefon, nie oglądaj jednocześnie telewizora, ustaw biurko tak, aby nie było przodem do okna. Porządek na biurku również jest ważny, bo sprzyja skupieniu. Gdy robisz coś na komputerze, co nie wymaga dostępu do Internetu najlepiej miej otwarty tylko dokument, w którym pracujesz. Wiele osób popełnia ten błąd, że gdy ma na przykład do napisania tekst w międzyczasie ciągle zerka na różne strony internetowe. Bardzo zgubny jest także nawyk częstego sprawdzania poczty. Z powodzeniem wystarczy zrobić to raz dziennie i nie tracić niepotrzebnie czasu.


4

Jeśli masz do wykonania coś, co nie zajmie więcej jak 5 minut zrób to od razu. To bardzo skuteczna technika. Często odkładamy drobne czynności, których nie lubimy a potem piętrzą nam się takie nielubiane zadania, co powoduje duży dyskomfort.


5

Kiedy pracujesz zawsze wykonuj tylko jedno zadanie. Robienie kilku rzeczy naraz to niepotrzebne rozpraszanie się i gorsze efekty.


6

Pamiętaj, że nie musisz wszystkiego robić sam. Jeśli nie jesteś w czymś mocny lepiej zleć to fachowcom, zaoszczędzisz czas, nerwy i wbrew pozorom także pieniądze.


7

Staraj się nie tracić czasu na czynności zbędne, które nic dobrego nie wnoszą w twoje życie. Chodzi tu przede wszystkim o oglądanie programów o małej wartości czy tracenie czasu w Internecie. Prawdziwym złodziejem czasu są portale społecznościowe. Nie chodzi o to by całkiem z nich rezygnować, ale o to by mądrze wykorzystywać ich możliwości.


Przeczytaj teraz:

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 03.11.2013

Komentarze

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w polityce prywatnościRozumiem i akceptuję
Dodaj opinię o stronie
Dodaj opinię o stronie
  1. anuluj