Jak sprawić by czas działał na Twoją korzyść?
Istotne wskazówki jak sprawić by czas nie uciekał Ci między palcami. Doba ma tylko 24 godziny. Jak to się dzieje, że niektórzy mają go pod dostatkiem, a inni ciągle narzekają na jego brak? Co zrobić by należeć do tej pierwszej grupy? Zacznij od zapoznania się z poniższymi krokami.
- • Samozaparcie
- • Kalendarz
- • Program pocztowy
Planowanie to podstawa.
Dzięki zastanowieniu się nad tym co i jak chcesz zrobić możesz zaoszczędzić masę czasu. Planuj wszystko. Poczynając od prostych prac, całych dni a nawet tygodni. Zaplanowane rzeczy zapisuj, dzięki czemu nie wypadnie Ci z głowy żaden istotny szczegół.

Ustalaj priorytety.
Idealnym narzędziem do zarządzania samym sobą jest macierz Eisenhower’a. Za jej pomocą łatwo podzielić swoje zadania ze względu na ich ważność oraz okres wykonania:
Zadania najistotniejsze i najpilniejsze
Zadania najistotniejsze ale nie tak pilne
Zadania mniej istotne i pilne
Zadania mało istotne i mało pilne
Zamieszczam schemat, który przedstawi to dużo lepiej i przejrzyściej.
Namierzaj "pożeracze czasu".
Zastanów się co sprawia, że Twoja doba jest coraz krótsza. Co odciąga cię od Twoich zadań i obowiązków. Nie sugeruję tutaj abyś zrezygnował ze wszystkich przyjemności. Jednak jeśli zdarza Ci się zaglądać na naszą klasę lub na maila co 5 minut zapanuj nad tym. Jeśli będziesz robił to rzadziej to nic złego się nie stanie. Wydaje się, że te parę sekund to żadna oszczędność ale gdy mamy dużo takich słabostek to minuty nam upływają, a moglibyśmy je przecież spędzić z rodziną.
Używaj kalendarza.
Najistotniejsze rzeczy zapisuj w kalendarzu, do którego zaglądaj codziennie przynajmniej dwa razy. Rano by odświeżyć sobie co dziś masz do zrobienia i pod koniec dnia aby wykreślić zadania, które udało Ci się wykonać. Jeśli sobie coś zaplanowałeś a nie udało Ci się tego zrealizować zastanów się dlaczego tak się stało. Może na prawdę nie mogłeś, a może po prostu wolałeś posiedzieć przed telewizorem?
Które zadania realizować najpierw?
Te, na które nie masz kompletnie ochoty. Jak już się zmobilizujesz i przebrniesz przez tą katorgę to reszta pójdzie jak spłatka. Dzięki temu będziesz znacznie efektywniejszy.
Jak radzić sobie z pocztą?
Większość maili powinieneś przeczytać tylko raz. Po przeczytaniu powinieneś na niego odpowiedzieć, usunąć go lub zaznaczyć jako "do zrobienia". Zainstaluj sobie jakikolwiek program pocztowy to pozwoli Ci lepiej się zorganizować i wpadnie nam kilka dodatkowych minut, które będziemy mogli przeznaczyć na ciekawsze rzeczy.
Odpoczywaj.
Pamiętaj byś robił sobie przerwy. Jesteśmy tylko ludźmi i musimy znaleźć złoty środek między pracą i odpoczynkiem. Gdy jesteś zmęczony Twoja efektywność spada, nawet krótka przerwa potrafi naładować nasze akumulatory. Podczas takiej sjesty przewietrz siebie lub/i pomieszczenie, w którym przebywasz. Zrób parę ćwiczeń rozciągających albo w daj się w jakąś krótką i odprężającą rozmowę.
opis porady
Uwagi i spostrzeżenia
- •Rób listy zakupów dzięki temu będziesz pamiętał co miałeś kupić i unikniesz kupowania niepotrzebnych rzeczy
- Nie rób sobie wymówek jak masz zrobić coś naprawdę istotnego to po prostu zrób to
• Przeczytaj teraz:
Galeria

Komentarze
Ostatnio zmieniony: 2013-03-22 08:22:35
Ostatnio zmieniony: 2013-01-24 14:58:38
Ostatnio zmieniony: 2012-11-08 15:08:44
Ostatnio zmieniony: 2012-05-14 11:50:39
Ostatnio zmieniony: 2012-01-30 09:43:02
Ostatnio zmieniony: 2012-01-09 20:42:26
Ostatnio zmieniony: 2011-02-18 10:27:29
Ostatnio zmieniony: 2011-02-11 15:08:34
Ostatnio zmieniony: 2011-01-30 00:09:58
Ostatnio zmieniony: 2010-09-24 21:51:54
Ostatnio zmieniony: 2010-09-03 19:45:09
Ostatnio zmieniony: 2010-08-26 16:05:27
Ostatnio zmieniony: 2010-08-24 20:18:20
Dodaj komentarz