Jak wymienić cewkę zapłonową w samochodach Renault?
Niestety częstym problemem z silnikami marki Renault (Laguna, Megane itp.) jest awaria cewki zapłonowej. Mnie, posiadacza Laguny, dopadło to już dwukrotnie i to w najmniej odpowiednim momencie. Obecnie zawsze wożę ze sobą zapasową cewkę, żeby w przypadku kolejnej awarii móc samemu rozwiązać problem bez wzywania pomocy drogowej czy konieczności jechania kolejnych 100km na trzech cylindrach.
- • Cewka zapłonowa, klucze nasadowe.
Na początek jak rozpoznać, że mamy do czynienia z awarią cewki. Po pierwsze zapali się kontrolka awarii silnika, a po drugie samochód zacznie bardzo dziwnie pracować. Dziwną pracę można porównać do pracy traktora. Czuć wyraźne drgania na kierownicy, dźwigni zmiany biegów, na niskich obrotach samochód gaśnie.

Po otwarciu maski samochodu zdejmujemy plastikową osłonę silnika (widoczna jest na zdjęciu). Jest ona na metalowych zatrzaskach, które powinny ustąpić po lekkim szarpnięciu.

Po zdjęciu osłony mamy już dostęp do czterech cewek zapłonowych. Na zdjęciu zaznaczone są czerwonymi kółkami.
Teraz należy zdiagnozować, która cewka uległa awarii. Przy pracującym silniku odłącz pierwszą cewkę po lewej. Jeśli samochód zgaśnie, oznacza to, ze cewka była sprawna więc podłącz ją i ponownie uruchom samochód.

Odłącz kolejną cewkę. Jeśli silnik dalej pracuje jak pracował oznacza to, że to jest właśnie wadliwa cewka, którą należy wymienić.
Zastąp wadliwą cewkę nową, przykręć i podłącz. Załóż osłonę silnika i ruszaj w dalszą drogę.
Dodaj komentarz