Jak najtaniej jeździć. Jakie paliwo jest najtańsze w eksploatacji?
Ceny paliw coraz bardziej idą w górę. Oto typowe plusy i minusy każdego rodzaju paliwa a także zestawienie kosztów każdego z nich. Co pozwoli dogłębnie sprawdzenie który samochód będzie najtańszy w eksploatacji.
Benzyna.
Silnik wyposażony w benzynę na pewno nie będzie na tanim paliwem. Ale ma także swoje plusy. Będzie to bezproblemowa eksploatacja i tanie koszty w naprawie. Możliwość przerobienia na gaz. A także niskie koszty zakupu auta. Minusami są dosyć wysokie spalanie i jest jednym z najdroższych paliw w eksploatacji.
ON
Silniki wysokoprężne mają mniejsze spalanie od benzyny. Jednak są problematyczne w naprawach, Wymiana wtryskiwaczy czy turbiny może sporo kosztować. Po ostatniej podwyżce nie jest już takim tanim paliwem więc na używane auta będzie mniejszy pobyt niż dotychczas. Plusem jest dobra kultura pracy silnika.
LPG
Jest jednym z najtańszych paliw więc eksploatacja auta z silnikiem jest nieznacznie wyższa od CNG. Jednym z największych zalet tego typu paliwa jest bardzo dobrze rozwinięta sieć tankowania. Nowoczesne instalacje nieznacznie pogarszają osiągi jest to niezauważalne dla kierowcy. Wadami tego typu zasilania jest droższa obsługa czasami zmniejszona pojemność bagażnika.
CNG
Jeśli chodzi o ten rodzaj paliwa przejechanie jednego kilometra będzie najtańsze. Jest jeszcze dosyć nie rozpowszechniane ale zyskuje sobie fanów. Silnik niestety musi być dostosowany do spalania CNG nie wystarczy sama instalacja. Wadą nie wątpliwie jest mało rozwinięta sieć paliwowa w Polsce oraz serwisowa. Pogarsza także osiągi samochodu. Bardzo jest także trudno kupić auto używane są w Polsce dilerzy którzy sprzedają nowe auta już przerobione.
• Przeczytaj teraz:
Galeria


Dodaj komentarz