Poznaj 4 zdumiewająco proste i skuteczne cechy przedsiębiorcy.
Czy chciałbyś zrobić zawrotną wręcz karierę i już nigdy nie martwić się o pieniądze? Jeśli tak, to MUSISZ przeczytać ten artykuł. Dowiesz się z niego, jakie cechy warunkują sprawne i szybkie osiągnięcie sukcesu w każdym biznesie.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Odpowiedzialność to pierwsza i jedna z ważniejszych cech każdego dobrego przedsiębiorcy. W kręgach biznesu mówi się, że bez niej ani rusz. Prowadząc jakąkolwiek działalność gospodarczą powinieneś (a nawet musisz!) być odpowiedzialny za wszystko to, co robisz. Odpowiedzialność to cecha należąca już niestety do rzadkości, a szkoda, bo dzięki niej stosunkowo łatwo można zdobyć sobie zaufanie klientów i kontrahentów. Mało kto wie, że nieodłącznym partnerem odpowiedzialności jest konsekwencja, a one obie potrafią znacznie przybliżyć cię do sukcesu. Odpowiedzialność zaliczana jest do grupy cech nabywanych. Każdy więc może ją nabyć. Biznesmeni, którzy odnieśli już sukces twierdzą, że w biznesie odpowiedzialności przybywa z każdą podpisaną umową. Jeśli więc jesteś sumienny, uczciwy, obowiązkowy, rzetelny i wiarygodny to możesz powiedzieć o sobie, że właśnie cechuje cię odpowiedzialność.
ODWAGA
Odwaga to kolejna cecha dobrego przedsiębiorcy i jest ona nie mniej ważna od poprzedniej. Cecha ta może być (i oczywiście jest!) przydatna jeszcze przed założeniem własnej działalności gospodarczej jak i już po jej założeniu. W tym czasie firmie towarzyszy z reguły duża zmienność na rynku, więc przedsiębiorca powinien odważnie, szybko i odpowiedzialnie podejmować każde decyzje. Odwaga to cecha należąca do grupy cech wrodzonych. Jeśli jej nie masz, to jej nabycie może być dla ciebie nie małym wyzwaniem. Zapamiętaj jednak, że jednym z niezawodnych sposobów jej zdobycia (cały czas mowa jest o odwadze w BIZNESIE) jest po prostu panowanie nad własnymi emocjami szczególnie nad obawą przed zrobieniem czegoś trudnego, nieznanego czy też nawet niebezpiecznego! Odwaga w biznesie nie ma oczywiście nic wspólnego z walecznością, heroizmem, czy z bohaterstwem. Nie ma co więc „kozaczyć”, a zaistniały problem natychmiast rozwiązać i zapomnieć o nim.
PRACOWITOŚĆ
Pracowitość to również jedna z najbardziej przydatnych cech zarówno podczas tworzenia jak i już prowadzenia firmy. Dzięki ciężkiej i wytrwałej pracy zawsze można osiągnąć realny, a nawet wręcz spektakularny sukces w biznesie. Oczywiście niebagatelne znaczenie mają też dwie poprzednie cechy, odpowiedzialność i odwaga. A pracowitość, to cecha, która należy do grupy cech wrodzonych. No cóż, zwykle mówi się o kimś, że albo jest pracowity, albo po prostu leniwy. Powszechnie wiadomo, że pracowitość cechuje tego, kto dużo i chętnie pracuje. To niewątpliwie cecha cenna nie tylko dla właściciela firmy, ale też dla jej pracowników. W realiach obecnej gospodarki rynkowej jest tak – a przynajmniej powinno tak być –, że pracowity i do tego sumienny i uczciwy pracownik szybko i łatwo awansuje na lepsze stanowisko. Natomiast co się tyczy jeszcze przedsiębiorcy, to nie waham się stwierdzić, że pracowity przedsiębiorca to GWARANCJA szybkiego rozwoju firmy. A zatem jeśli choć w niewielkim stopniu wykazujesz cechę, jaką jest pracowitość, to jak najbardziej jesteś na dobrej drodze do osiągnięcia sukcesu w biznesie.
Zaradność
Zaradność to cecha nie do przecenienia. Traktuje się ją często w firmie, jako tzw. „wentyl bezpieczeństwa” szczególnie wtedy, gdy wydaje się, iż nie można już znaleźć żadnego dobrego wyjścia z zaistniałej trudnej sytuacji. UWAGA! – to wtedy od przedsiębiorcy oczekuje się zaradności tj. dobrego pomysłu na dalszy rozwój firmy i oczywiście kreatywności. Wprawdzie cecha ta należy do grupy cech wrodzonych, to nierzadko bywa tak, że sytuacja zmusza przedsiębiorcę do „ruszenia głową”, a pomysły posypią się, jak z przysłowiowego rękawa. Mówi się też, że zaradnym jest ten, kto umie radzić sobie w życiu. Przekładając to powiedzenie na sferę biznesową można powiedzieć, że zaradnym jest ten, kto potrafi radzić sobie w biznesie. I to właśnie tutaj przedsiębiorca MUSI odnaleźć w sobie takie cechy, jak spryt, pomysłowość i kreatywność.
Na koniec jeszcze coś optymistycznego. Otóż znany jest przedsiębiorcom taki stan firmy, jak okres znieruchomienie, czyli po prostu zastój w firmie. Interesy nie idą, a przedsiębiorca nie ma pomysłu na dalszy jej rozwój. W takiej sytuacji na pewno z pomocą przychodzi zaradność. To ona NIE pozwala, aby firma trwała w bezruchu i generowała same straty. Tak więc chcąc być zaradnym tj. radzić sobie w trudnych i skomplikowanych sytuacjach, omijać je, a nawet je eliminować należy za każdym razem dokładnie i ze spokojem dokonywać na bieżąco analizę aktualnej sytuacji firmy.
• Przeczytaj teraz:
Galeria


Dodaj komentarz