Jak zrobić analizę techniczną porad na zaradni.pl część 3?
Trzecia i ostatnia propozycja dotycząca analizowania porad. Z tej porady dowiesz się jak jeszcze można analizować własne porady na portalu zaradni.pl.
Sprawdź co tydzień ile odsłon potrzebujesz aby wygenerować 1 grosz zysku. W tym celu zsumuj wszystkie odsłony na wszystkich twoich poradach i podziel tą liczbę przez zarobioną przez ciebie kwotę w ramach jednego tygodnia wyrażoną w groszach. Wartość ta może się znacznie różnić między jednym tygodniem a drugim prawdopodobnie ze względu na nieregularne wpływy z reklam. Dlatego najlepiej wartość tego wskaźnika nanieść na wykres i analizować po pewnym czasie, gdy wykres będzie się składał przynajmniej z kilkunastu punktów. Analiza tego wskaźnika pozwoli ci zobaczyć nie tylko jaką wartość mają twoje porady i ich odsłony, ale pozwoli także ocenić jak rozwija się cały portal zaradni.pl. Im mniejsza ilość odsłon przypadająca na 1 grosz, tym mniejsza ilość odsłon potrzebna do wygenerowania najmniejszej jednostki zysku i tym samym większe wpływy z reklam w przeliczeniu na określoną ilość odsłon w ramach całego portalu zaradni.pl.

Średnia ilość odsłon przypadająca na jedną poradę w ramach jednego tygodnia. Zsumuj ilość wszystkich odsłon w ramach jednego tygodnia. Przez odpowiednią proporcję wylicz ilość odsłon przypadającą na 168 godzin (dlaczego i jak to wyliczać patrz część 1 i 2 porady). Uzyskaną ilość odsłon przypadającą na rzeczywisty tydzień podziel przez całkowitą ilość twoich porad. Po pewnym czasie jeśli te dane naniesiesz na wykres, dowiesz się czy twoje porady jako całość mają tendencję wzrostową jeżeli idzie o klikalność. Możesz również przeanalizować każdą poradę osobno. Zobaczysz wtedy, które porady „ciągną średnią” w dół, a które w górę. Być może dojdziesz do wniosku, że warto coś poprawić przy jakiejś poradzie np. pod kątem doboru słów kluczowych.
Ilość porad na portalu na koniec tygodnia. Na stronie głównej kliknij na zakładkę „PORADY” . Gdy już otworzy się strona, rzuć okiem na dolną część ekranu. Znajdziesz tam informację na temat aktualnej ilości porad na portalu zaradni.pl. Warto tą wartość zapisywać co tydzień i nanieść na wykres. Zobaczysz w ten sposób czy portal zaradni.pl rozwija się i czy przybywa porad, a tym samym czy buduje się treść, która jest tak ważna dla wyszukiwarek. Im więcej treści, tym większa wartość portalu na e-rynku, a tym samym nadzieje na lepsze zyski dla autorów. Oczywiście ważne jest nie tylko czy porad przybywa, ale przede wszystkim czy rośnie sam wskaźnik czyli czy rośnie ilość nowych porad pojawiających się w ramach jednego tygodnia. Najważniejsza jest TENDENCJA, a dokładnie czy jest ona wzrostowa.
Na koniec chciałbym wyrazić nadzieję, że uda się kiedyś przywrócić sprawne działanie statystyk, które kiedyś pozwalały także na dokładne analizy ilościowe i jakościowe porad.
Miłej zabawy!
Podobne porady:
http://www.zaradni.pl/porada/4317,jak_zarobic_1_474_zl_na_zaradni_pl
http://www.zaradni.pl/porada/3667,jak_napisac_swietna_porade
http://www.zaradni.pl/porada/3746,jak_znalezc_tematy_na_porady
http://www.zaradni.pl/porada/3783,jak_napisac_30_porad_w_miesiac
http://www.zaradni.pl/porada/3854,jak_napisac_dobrze_zarabiajaca_porade
Część 2 porady:
http://www.zaradni.pl/porada/7512,jak_zrobic_analize_techniczna_porad_na_zaradni_pl_czesc_2
Część 1 porady:
http://www.zaradni.pl/porada/7441,jak_zrobic_analize_techniczna_porad_na_zaradni_pl_czesc_1
Dodaj komentarz