Jak wybrać dobrą i skuteczną nazwę dla firmy/produktu?
Dobra skuteczna i chwytliwa nazwa może nawet kilkakrotnie zwiększyć skuteczność akcji promocyjnych i sprzedaży. Jak wybrać taką nazwę?
Wyobraź sobie Twojego idealnego klienta: jak wygląda? jakie ma potrzeby? co stanowi dla niego wartość? co lubi? czego chce uniknąć?
Wybierz słowa, które najbardziej do niego pasują np:
energiczny, bezpieczny, domowy, komfort, tanie, niezawodne.....
Sam lub jeszcze lepiej z osobami, które również zajmują się wybraną przez Ciebie branżą, wypiszcie wszystkie słowa pasujące do firmy lub produktu. Na tym etapie ważne jest, żeby słów i skojarzeń było jak najwięcej - możecie się inspirować dosłownie wszystkim, np. mitologią, kulturą, historią, muzyką, biologią, światem roślin i zwierząt...
Korzystaj również ze słownika wyrazów bliskoznacznych i synonimów. Możesz również tworzyć nowe połączenia i słowa.
Wykreśl słowa o najmniejszym potencjale - skróty 2-, i 3-literowe (są bardzo trudne do zapamiętania), słowa kojarzące się z konkurencją, nazwy kończące się na -iks, -x, -ix lub zaczynające się na pol- (mnóstwo takich firm powstało w latach '90.)
Wybierz 10-20 nazw, każda z nazw musi kojarzyć się zarówno z produktem, jak i pasować do potencjalnego klienta. Przeprowadź ankietę na forum dyskusyjnym odwiedzanym przez Twoich klientów lub osoby o bardzo zbliżonych cechach. Ankietę możesz rozpowszechnić za pomocą mailingu (jeżeli posiadasz taką bazę) lub serwisów społecznościowych (pamiętaj jednak, żeby skierować ją do osób, których potrzeby będzie zaspokajać Twoja firma, nie do wszystkich). Jeżeli kierujesz ofertę np. do osób młodych, opinia emerytów niewiele Ci pomoże w kwestii wyboru nazwy, a wręcz przeciwnie.
• Przeczytaj teraz:
Komentarze
Ostatnio zmieniony: 2013-02-23 15:53:40
Dodaj komentarz