Jak sprawdzić jakość produktu?
Nauka ekonomii rozpoznaje trzy główne sektory gospodarki. Mówię tu o wydobyciu surowców naturalnych, przetwórstwie i usługach. Cała zabawa polega na tym, że właśnie rodzi się kolejny, czwarty sektor - telekomercja. W jej skład wchodzi cały zakres e-marketingu, telemarketingu i wszelkiego rodzaju sprzedaż na odległość. Każdego dnia jesteśmy zasypywani ofertami zakupu czegoś przez telefon, internet lub poprzez akwizytora. Powiem Wam wielki sekret, z którego większość ludzi nie zdaje sobie sprawy: sprzedawane w ten sposób produkty NIE MUSZĄ być złej jakości! Wbrew stereotypom, niektóre są całkiem niezłe - nawet te sprzedawane przez MLM ! Jak rozpoznać, który produkt jest dobry, a który nie? Ten poradnik odpowie na to właśnie pytanie ;-)

Zawsze, gdy ktoś mi coś oferuje, zadaj jedno proste pytanie:
"Panie X, czy Pan zakupił już produkt, który mi Pan oferuje" ?
Często tego typu pytanie jest sprawdzianem jakości produktu. Jeżeli Twój oferent jest właścicielem oferowanego produktu, może poświadczyć jego jakość.
Oblicz wartość oczekiwaną/nadzieję matematyczną. Weź do ręki kalkulator i policz, czy nabycie danego produktu jest aż tak opłacalne? W swoich obliczeniach uwzględnij wszystkie dane i okoliczności.
Więcej szczegółów znajdziesz pod tym linkiem
http://www.zaradni.pl/porada/3639,jak_podejmowac_wlasciwe_decyzje
Zadawaj dużo pytań. Oferent ma obowiązek odpowiedzieć na każde Twoje pytanie. Nie znaczy to, że stuprocentowy fachowiec ma znać odpowiedź na każde pytanie. Ma natomiast obowiązek wiedzieć, gdzie szukać odpowiedzi.
Dlaczego zadawanie pytań (także kłopotliwych dot. wad produktu - a każdy jakieś ma, nie oszukujmy się) jest takie ważne? Ponieważ reakcja, mimika, język ciała i ton głosu rozmówcy mogą być sygnałem i sprawdzianem szczerości oferenta.
Wujek Google zawsze przychodzi z pomocą, ale lubi wprowadzać w błąd. Znam wiele naprawdę dobrych produktów, które są w internecie besztane jak leci. Powodem takiej sytuacji są często różnego rodzaju frustraci, którzy muszą się wyżyć.
Dlatego też zawsze zapoznawaj się z tym, co o danym produkcie jest napisane w internecie, ale zachowuj dystans do zdobywanej w ten sposób wiedzy.
Komentarze
Ostatnio zmieniony: 2013-02-14 21:53:24
Ostatnio zmieniony: 2012-05-11 00:56:51
Ostatnio zmieniony: 2011-09-29 10:14:53
Ostatnio zmieniony: 2011-08-18 00:49:04
Ostatnio zmieniony: 2011-07-28 14:07:38
Ostatnio zmieniony: 2011-04-28 10:34:46
Ostatnio zmieniony: 2011-04-28 10:13:07
Ostatnio zmieniony: 2011-04-27 19:22:55
Ostatnio zmieniony: 2011-03-29 12:28:08
Dodaj komentarz