Jak monitorować nowe informacje o Twojej firmie w Internecie?
Prowadzenie działalności gospodarczej w coraz większym stopniu odbywa się w Internecie. Nawet w sytuacji, gdy nie sprzedajesz produktów w Internecie i nie pozyskuje tam nowych klientów, to twoja marka może żyć własnym życiem w świecie elektronicznym. Klienci mogą oceniać firmę na forach internetowych lub dyskutować o Twoich produktach. Co gorsze, być może robi to Twoja konkurencja lub niezadowoleni klienci, co z pewnością nie wpłynie pozytywnie na postrzeganie Twojego przedsiębiorstwa. Czy nie byłoby wspaniale, gdybyś był na bieżąco informowany, co nowego na temat Twojej firmy pojawiło się w Internecie?

Jest jedno proste i darmowe rozwiązanie – Google Alerts. Za każdym razem, gdy określone przez Ciebie wyrażenie pojawi się w nowych wynikach wyszukiwania, zostaniesz o tym poinformowany mailowo.
Aby skorzystać z usługi Google Alerts należy najpierw założyć konto na stronie Google.pl. Następnie przejść do zakładki Moje Koto, gdzie znajduje się opcja „Alerts”.

Następnie ustawiamy Alarm. Wpisz, jakie wyrażenia chcesz monitorować (na przykład nazwę swojej firmy lub swoje imię i nazwisko) i jak często chcesz być informowany o nowych stronach zawierających wybrane przez Ciebie wyrażenie.
Przykładowe zastosowanie. Niezadowolony klient skrytykował twoją firmę lub usługę na forum internetowym. Zostajesz o tym powiadomiony z niewielkim opóźnieniem, dzięki czemu możesz zareagować i np. wyjaśnić przyczynę niezadowolenia klienta.
Dlaczego to jest ważne? Klienci szukają informacji o produktach i usługach w Internecie. Jeżeli gdzieś pojawiły się niepochlebne opinie, to na pewno do nich dotrą. Szybka reakcja ze strony Twojej firmy może zminimalizować negatywne skutki krytyki w Internecie. Niepochlebne oponie (jeżeli są uzasadnione) mogą być także źródłem wiedzy o prawdziwych potrzebach klientów. Może to stymulować rozwój Twojej firmy, pod warunkiem, że szybko dostosujesz swoje produkty lub usługi do wymagań klientów.
Galeria

Dodaj komentarz